Linkeduit en Volkswagen

Achtung!, een creatief bureau dat voor vele bekende merken al nieuwe marketing ideeën heeft ontworpen. Ook Volkswagen merkte deze campagnes op en schakelde het bureau in om een campagne te bedenken voor de nieuwe Volkswagen Passat. Achtung! heeft samen met Linkedin een campagnesite opgericht, genaamd Linkeduit.nl. Het is een van de eerste social media campagnes waarbij je Linkedin profiel  wordt gebruikt om een product te promoten onder de mogelijke kopers van het product in Nederland.

Het doel

Het doel van de campagnesite Linkeduit.nl is dat Linkedin gebruikers elkaar gaan uitdagen. Op een aantal connectie kun je je vergelijken met je tegenspeler, bijvoorbeeld het aantal banen et cetera. Hierbij spelen ervaring, opleiding, connecties en aanbevelingen een grote rol. Voor elke uitdaging die je wint krijg je punten, die gevisualiseerd worden door een 'voller' wordend poppetje. Hoe hoger de positie op de ranglijst van Linkeduit, hoe meer kans je hebt om de nieuwe Volkswagen Passat te winnen. De Volkwagen Passat is vernieuwd en daar gaat de campagne om. Volgens het persbericht van Volkswagen is de nieuwe Volkswagen Passat nogal 'vol' van zichzelf en zoeken ze bestuurders die nóg voller van zichzelf zijn.

De toekomst van Linkeduit.nl

Dit is een mooi voorbeeld van een social media campagne waarmee bedrijven hun nieuwe producten in de spot light proberen te zetten. Wij van Linkeduit zijn verder gegaan met deze website om bedrijven te stimuleren nog meer van deze actie te doen en jou als social media gebruiker op de hoogte te brengen van de laatste social media ontwikkelingen en natuurlijk ook de mindere punten die gekoppeld zitten aan social media.